Koordynator programu w Instytucie Muzykologii UJ: dr Dagmara Łopatowska-Romsvik
e-mail: dagmara.lopatowska-romsvik@uj.edu.pl
Aktualne informacje na temat wyjazdów w ramach programu Erasmus+ można znaleźć na stronie Działu Obsługi Studentów Zagranicznych: https://erasmus.uj.edu.pl/outgoing/ka103
Erasmus+ Studia
Kraj |
Uczelnia partnerska |
Liczba miejsc |
Wymagana znajomość języka |
---|---|---|---|
Czechy |
Univerzita Palackého v Olomouci |
2 (10) |
czeski, angielski B2 |
Hiszpania |
Conservatorio superior de musica |
1 (10) |
hiszpański, angielski B1 |
Litwa |
Kaunas University of Technology |
1 (10) |
litewski, angielski B2 |
Niemcy | Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar | 2 (20) | niemiecki, angielski B1 |
Niemcy |
Ruprecht-Karls-Universität, Heidelberg |
2 (10) |
niemiecki - B1, angielski - B2 |
Niemcy |
Universität Leipzig |
1 (10) |
niemiecki B2 |
Norwegia |
Universitet i Sørøst-Norge, Rauland |
2 (10) |
norweski, angielski B1 |
Słowenia |
University of Ljubljana |
2 (10) |
słoweński, angielski B1 |
Włochy |
Università degli Studi di Padova |
1 (10 |
włoski, angielski B1 |
Włochy |
Università degli Studi di Pavia |
2 (10) |
włoski, angielski B1 |
Rekrutacja na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ w roku akademickim 2023/2024
Harmonogram rekrutacji:
- Czas trwania I Rekrutacji, składanie wniosków przez USOSweb: 16.01.–05.02.2023 r.
- Proces kwalifikacji (komisja) i zatwierdzenie wyjazdów w systemie USOSweb (koordynator): 06.02.–19.02.2023 r.
- Odwołania, wyjazdy w ramach innej jednostki: 20.02.–26.02.2023 r.
- Ostateczne zatwierdzenie wyjazdu w USOSweb: 27.02.–05.03.2023 r.
Kryteria kwalifikacji:
Ocena złożonych dokumentów, bez rozmowy kwalifikacyjnej.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny zawierający nazwę wybranego uniwersytetu, uzasadnienie wyboru, plan pobytu z określeniem ilości miesięcy planowanego pobytu (od 3 do 10 miesięcy w ramach jednego roku akademickiego) oraz podaniem semestru (zimowy lub letni, w wypadku pobytu do 5 miesięcy). Można wskazać dodatkowo dwie uczelnie, do których można pojechać w przypadku niezakwalifikowania się do pierwszej.
PONADTO: w liście motywacyjnym należy wskazać pracownika naukowego UJ – promotora lub opiekuna naukowego, który w razie wątpliwości komisji będzie mógł potwierdzić kompetencje i zainteresowania naukowe studenta/studentki.
- Zaświadczenie o średniej ocen z dotychczasowego toku studiów potwierdzone przez instytut lub dziekanat (nie dotyczy doktorantów). Wszystkich studentów wyjeżdżających z puli miejsc Wydziału Historycznego obowiązuje minimalna średnia ważona z dotychczasowego przebiegu studiów – 3.5.
- Dokument poświadczający znajomość języka obcego, zgodnie ze szczegółowymi kryteriami zawartymi w umowie z instytutem, w którym chce studiować. Akceptowane są następujące formy potwierdzenia: zaświadczenie z JCJ UJ, szkoły językowej, certyfikaty językowe (w przypadku certyfikatów akceptowane są kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- CV obejmujące m.in. zainteresowania naukowe, osiągnięcia (udział w konferencjach naukowych, publikacje), działalność w Kole Naukowym, Samorządzie Studenckim, ESN, stowarzyszeniach, działalność no profit, społeczną, charytatywną (można dołączyć potwierdzające to zaświadczenia).
Zgłoszenia będą weryfikowane na podstawie poniżej punktacji (max 15 pkt.):
- Średnia ocen: 3,5-5 pkt.
- Znajomość języka: 1-3 pkt.
- List motywacyjny wraz ze wskazaniem kontaktu do opiekuna naukowego: 1-4 pkt.
- CV/aktywność naukowa, społeczna, kulturalna: 1-3 pkt.
Informacja dla studentów spoza Wydziału Historycznego:
Wyjazdy na studia w ramach umów podpisanych przez jednostki Wydziału Historycznego przysługują w pierwszej kolejności studentom tych jednostek. Student/ka innego wydziału UJ, zainteresowany/a wyjazdem na studia w ramach „wolnych” miejsc w obrębie tych umów, winien zastosować się do następującej procedury:
- Otrzymać zgodę na piśmie koordynatora instytutu, na którym studiuje w UJ,
- skonsultować decyzję o staraniach z koordynatorem instytutu, z którego puli będzie korzystał/a,
- uzyskać zgodę na piśmie od koordynatora instytutu, w którym zamierza podjąć studia za granicą,
- złożyć komplet wymaganych dokumentów komisji ds. Programu Erasmus wydziału, na którym studiuje,
- po ew. kwalifikacji przez wydziałową komisję macierzystą koordynator/ka Erasmusa instytutu macierzystego studenta zwraca się do odpowiedniego koordynatora instytutowego z Wydziału Historycznego z pytaniem o ew. wolne miejsce.
Skład komisji kwalifikacyjnej:
- Prodziekan do spraw studenckich Wydziału Hist. (przewodnicząca komisji) - dr hab. Judyta Rodzińska-Nowak
- Koordynatorka wydziałowa - dr Edyta Gawron
- Koordynatorzy/ki instytutowi/e w ramach wydziału - dr Magdalena Garnczarska, dr Dagmara Łopatowska-Romsvik, dr Marek Pawlak, dr Rafał Szmytka, mgr Jakub Skłucki
- Przedstawiciel/ka studentów